czwartek, 13 listopada 2014

Październik w obiektywie

jesień polska paździenik mgła ponury dzień słońce za mgłą piękne zdjęcia

Październik minął mi wyjątkowo szybko, pewnie dlatego, że był dla mnie szczególnie pracowitym miesiącem. Pisałam już wcześniej, że podjęłam się pewnego ambitnego dla mnie wyzwania. Melduję, że jak dotąd nie spoczęłam na laurach i konsekwentnie każdą wolną chwilę poświęcam na naukę. Można powiedzieć, że całe swoje życie temu podporządkowałam. Podobno mózg tak lubi :) Mam nadzięję, że niedługo pojawią się wymierne efekty.

Tymczasem w październiku za oknem mieliśmy piękną polską jesień. Dokładnie taką, jaką marzyłam uchwycić na zdjęciach. Szkoda tylko, że czasu na spacery "za dnia" było niewiele.. 

Mimo wszystko zapraszam na kilka październikowych migawek z mojej okolicy.

Na szczęście pogoda w weekendy dopisywała i udało mi się zabrać rodziców na spacer w pewne ciekawe miejsce. Kiedyś był to kamieniołom Sadowa Góra, w którym wydobywano kruszywo dla pobliskiej cementowni. Obecnie miejsce to przeobraziło się w Ośrodek Edukacji Ekologiczno-Geologicznej GEOsfera, gdzie na ścianach dawnego wyrobiska widoczne są ślady różnorodnych zjawisk geologicznych. 

Sadowa Góra Jaworzno Kamieniołom

Sadowa Góra Jesień
Miejsce było kiedyś dnem tropikalnego morza :)

Sadowa Góra

Kamieniołom jest naprawdę ogromny. Na zdjęciu powyżej uchwyciłam tylko niewielki fragment. Między innymi utworzono tutaj plac zabaw dla dzieci oraz miejsce, gdzie można w każdej chwili legalnie rozpalić ognisko. Szczapy drewna czekają na zainterowanych. 



Sadowa Góra

Sadowa Góra - nowa droga


Nawet soczystą zieleń można dostrzec jesienią. 

Jesień żyto

Husky spacer

Sadowa Góra

Sadowa Góra

Sadowa Góra

uliczka

jesień październik polska

drewno kominkowe polano jesień

jesień-polska-październik

Ten kto mnie śledzi, pewnie poznaje już ten park. Mój ulubiony. Często go odwiedzam, ze względu na towarzystwo. :)

park leśna sosnowiec jesień październik polska

sarna zoo sosnowiec park leśna jesień

jesień liście na drodze

jesień liście spadające

Jeden z ciekawszych budynków w mojej okolicy. Wzniesiony według stylu zakopiańskiego w latach 1902-1903 według projektu warszawskich architektów: Franciszka Lilpopa i Kazimierza Jankowskiego. Obecnie jest w rękach prywatnych i służy jako dom weselny i hotel. Na terenie posiadłości znajduję się również szkółka drzew. Tego dnia brama była wyjątkowo zamknięcia. Szkoda.  

sosnowiec ostrowy górnicze gospoda jesień alicja

jesień sosnowiec gospoda ostrowy górnicze

sosnowiec mysłowice jesień październik

jesień sosnowiec mysłowice

Widok z okna. Z każdym dniem co raz bardziej posępny i smutny. I nie mam na myśli tutaj zblizającej się zimy, tylko zmiany urbanizacyjne. Na zdjęciu poniżej udało mi się uchwycić nowo wybudowane centrum dystrybucyjne Biedronki. Cały kompleks (na zdjęciu wydoczny tylko fragment) powstał w mgnieniu oka. Równie szybko wycięto piękny iglasty las, który porastał to miejsce. Miejsce szczególnie licznie odwiedzane przez spacerowiczów i biegaczy. No cóż...

sosnowiec jaworzno biedronka nowe centrum dystrybucyjne

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...